Hej Gunilla:-) Yellow Bird hör till de allra mest lättodlade gula, men också till de bästa. Den växer bra och kan säkert bli rätt stor hos dig. Min är över 3 meter och lika vid och bara 5-6 år. Blommorna är förhållandevis små 8-9 cm. Men det är rätt gott om dem. Jag lskar min och den är verkligen ut utropstecken i trädgården. En annan gul som hör till de bättre är 'Butterflies' den tar lite längre tid på sig innan den blommar, men har å andra sidan rätt bra gul färg (de flesta är rätt cremefärgade) Min växer lite brett, men den ska bli ett litet träd. Det finns flera förhållandevis nya sorter, Yellow River, Yellow Lantern, Sundance etc, de funkar säkert hos dig eftersom du har bra zon. Flera är dåligt prövade i Sverige, men du har ju bra förutsättningar.
Både Yellow Bird och Butterflies är förhållandevis lätta att få tag på i välsorterade plantskolor. Plantagen, Blomsterlandet etc brukar alltid föra någon gul, t ex Yellow River har jag sett, men det är nog mer slumpmässigt vad de kommit över.
--------------------
|