CITAT (malin72 @ 31-10-2007, 13:43)

jag är en sådan person att jag vill ge växterna som dom har det i naturen . där dom växer vilt .
och jag vet också att så mår dom bäst att ha det . och ska man ge sin frilands hibiskus som dom har det i det vilda . så vill den ha frost ner till -6c på hösten och en varm tidig vår och varm sommar .
men hjälp vad är detta????? vänta nu lite nu säger du väl emot dig själv Linus..........du vill att dom ska ha det som dom har det i det vilda ok jätte bra men hur kan du då traggla med att vara zonknäckare????? spännande tycker jag men det säger emot vad du själv säger och anser!!!!
vad jag inte tycker om är pekfinger varianten som används
alla provar sig fram och allas tips är lika mycket värda!! man ska hjälpa varandra och det som passar mig passar kanske inte någon annan men tipsen och råden ska koma fram på ett snällt trevligt och hjälpande sätt
inte jag vet jag kan bla bla bla....
lessen men tycker nog att pekfingret måste dras in något och den hjälpande handen fram med tips och råd......fakta finns på olika håll och den enes sanning är inte alltid den andres sanning även i fakta böcker mmnej jag säger inte emot mig själv då många av mina växter växer vilt där det blir frost men inte lika hårdfrost som i Sverige (nu menar jag dom jag har på firland). där har du skillnaden . dom som inte tål frost eller inta har frost där det växer vilt dom har jag inne om vintern i en temp på +10c eller inne i rumstemp . och vi bor i sverige och har inte tropiskt ute och jag kan inte ge tropiskt inne . då är det bättre att ge (mina växter i krukor) en kallare vinter så dom somnar in ordentligt och inte blir lidande av att jag inte kan ge dom ljuse eller tropiskt klimat . så igen nej jag säger inte emot mig själv och dom som inte tål frost har jag inne nu och dom jag har på friland tål frost och har frost där dom växer vilt men inte lika hård som i Sverige ,dom jag har på friland som inte har frost i det vilda kan växa i båda klimaten , men som med frilands hibiskusen anser jag för bästa resultat bör den ha ett varm-kall temperat klimat men den klara sig även i andra förhållande dvs utan frost +10c , vad jag menar är att jag tycker det är det bästa . vill gärna förmedla det med fakta utan att använda pekfingret , vilket är väl helt acceptabelt eller ,, förstod du ?
Redigerat av flaxss: 31-10-2007, 13:24