CITAT (MariaS @ 31-10-2007, 14:13)

Och Tosan, automatiskt är det ju dessa rötägg som så att säga ska stå med informationen och som gör hur de vill utan att tänka sig för, som är de största bovarna. Tyvärr är det ju inte bara vilt och vargfrågan som falerar, utan mycke annat också i detta landet. man kanske skulle införa ett nytt valspråk: Tänkte inte på de
Absolut! Och informationen är mer än bristfällig. Dessutom är vi så vana vid att bli överkörda och att det dessutom kommer otrevliga efterräkningar varje gång "ansvariga" skyller ifrån sig och inte vill höra vad vi har att säga. Nu utreder man ju grannkommunerna i fråga om naturreservat dessutom. Vad det kan komma att innebära har jag ingen aning om, men det är säkert inte odelat positivt.
De har ju dessutom mer eller mindre stått och lovat att vi inte ska få nåt obehag av varg och att man inte behöver se den osv.
Jag tror det har stor betydelse om den är vild eller inplanterad. En helvild varg behöver nog människan inte se särskilt ofta. En varg som fötts upp av människor och sedan släppts ut är nog inte lika skygg. Och den här verkar ju inte särskilt skygg. Sen tror jag att det är så att man inte får föda upp och släppa ut varg i sverige, men jag kan ha fel.
Ibland känns det som om vargprojektet är ett sätt att få folk att flytta härifrån fortare...