Satte mig att fundera på vilka mina favoriter har varit i sommar. Det mesta regnade bort och en del växte så mycket att de la sig i gräset när de skulle blomma. Men här är några av favoriterna. Jag börjar med den onämnbara, Flamentanz. Det finns bara ett ord för den: FANTASTISK!
Flammentanz__Medium_.JPG ( 73.28k )
Antal nedladdningar: 31En annan liten goding har varit en "okänd gallica" från Gamla Linköping. Den har blommat enormt. Jättegulliga blommor, halvfyllda, inte så stora, men många.
gamla_lkpg__Medium_.JPG ( 59.29k )
Antal nedladdningar: 27Great Western har varit otrolig. Den blommade nästan hela sommaren och sedan lade den av till min förskräckelse med 2,5 meter långa skott rakt upp i himlen. Vad skall det bli av den? Är det en klätterros?
Great_western__Medium_.JPG ( 51.86k )
Antal nedladdningar: 26En fjärde goding är William Lobb. Luden och blomvillig. Kan det bli bättre?
william_lobb__Medium_.jpg ( 66.13k )
Antal nedladdningar: 32Den femte är Maigold, som jag egentligen inte förstår mig på. Den växer fult och ser bedrövlig ut, men så plötsligt blommar den med de mest underbara blommor man kan tänka sig. Som Creme Caramelle..
maigold__Medium_.jpg ( 60.2k )
Antal nedladdningar: 33Som avslutning i dag får det bli Venusta Pendula. Den bara är för häftig. Den är ett taggmonster, men när den blommar så får den stickas bäst den vill, för den är ljuvlig. Slingrar sig högt upp i skyn och på marken också om man inte aktar sig.
venusta__Medium_.jpg ( 60.23k )
Antal nedladdningar: 29