CITAT (aq42 @ 31-10-2007, 18:10)

Nej det är verkligen inte samma sak!! Är bara väldigt, väldigt trött på dem som oreflekterat sprider konspirationsmyter av typ, myndigheterna har fött upp vargar och släppt ut i smyg. Inse att det finns ett problem, problemet kan belysas ur flera perspektiv. En vettig diskussion blir det bara om man är beredd att ta till sig information och argumentera utifrån denna. Att sprida myter och skylla på överheten i Stockholm är inte det minsta konstruktivt.
PS F´låt Tosan. Jag hänvisade felaktigt till dig om rennäringen. Det var ju jan Lindgrens åsikt jag delade DS
Nu var det egentligen inte en diskussion jag var ute efter, utan mest ett konstaterande att nu har det hänt det vi alla här gått och väntat på som inte skulle kunna hända.
Men det är väl egentligen inte så konstigt att man tappar tron på diverse myndigheter. Länsstyrelsen i västerbotten tappade jag tron på för många år sen, fast då handlade det om nånting helt annat som inte har med rovdjuren att göra. Dessutom är det ju så att de flesta besluten fattas i huvudstaden, medan vi som bor här får ta de konsekvenser som styrande inte berörs av.
Hur som helst så är det intressant att höra andras åsikter. Min står jag för: Rovdjursstammen ska hållas i schack!