CITAT (ingrid fuxwall @ 31-10-2007, 22:48)

Nu har vi tydligen lite olika erfarenheterr av kyrkor - där du bor är de tydligen guldbelagda - så ser inte vår kyrka ut - den är vit. Och så åker Er personalen på utlandsvistelser - trevligt för dem men säkert inte lika trevligt för dem (Er) som får betala för det.
Självfallet förstår jag att du blir upprörd över att de guldbelägger kyrkan och att de sedan låter personalen åker på dyra resor men så är det inte överallt och om jag återgår till din ursprungsfråga så har jag valt att lägga "mina pengar" på Svenska kyrkan - vet att jag är lat som inte aktivt väljer.
Vart skänker du dina 1 - 2 %
ingrid
Till att börja med... jag skänker mina 1 -2% och mer därtill, till behövande... där jag har möjlighet att kontrollera att pengarna kommer dit där det är menat
och inte stor procent faller ifrån till adm. avg.
Sedan så tror jag inte heller att du är helt ovetande/okunnig i hur svenska kyrkobyggnader ser ut.
Litet tips. Om du inte vill delta aktivt i politiken så kan du ändå få tillgång till och se i "rullorna" vart pengarna tagit vägen
om du ber att få se allt officiellt materiel.
Många gånger är vi alldeles för lata för att ens idas engagera oss och bry vart alla pengar tar vägen.