CITAT (Fizzgigg @ 01-11-2007, 12:22)

I just det här fallet får man säga lite till Reinfeldts försvar att jag tror inte att han kommenderade ut Schenström att hångla med en TV4-reporter, så i det här fallet är han lite oskyldig iaf. Men vem vet, det kanske är hans sätt att försöka hålla koll på svenska pressen. Vem är Reinfeldts pressansvarige, Mata Hari?
Hade han hållit låg profil och inte käftat med journalisterna som han gjorde hade han kommit undan, men nu får han ta skit för han ställde sig på hennes sida utan att kanske egentligen veta vilken jäkla grop hon grävt åt dem.
CITAT
Dagen efter krogbesöket åker Ulrica Schenström och Fredrik Reinfeldt till Gävle för att förbereda moderaternas partistämma som börjar nästa dag.
På tåget på väg upp till partistämman är bilderna det stora samtalsämnet bland både riksdagsledamöter och lokalpolitiker.
Kvällen innan har Aftonbladet ringt Oscar Hållén, Fredrik Reinfeldts pressekreterare, och frågat om Ulrica Schenström hade jouren under krogkvällen, utan att få svar.
Men han inser inte explosiviteten i frågeställningen. När regeringens pressekreterare träffas för sitt veckomöte är jourfrågan över huvud taget inte uppe på bordet.
Samtidigt på moderatstämman skämtar journalister och politiker friskt om pussar.
Thomas Nordegren, reporter på Sveriges Radio, är först med att ställa statsminister Fredrik Reinfeldt mot väggen.
– Är det lämpligt ur säkerhetssynpunkt att din statssekreterare uppträder berusad en vanlig tisdagskväll?
En uppenbart irriterad Reinfeldt svarar:
– Det tror jag inte att du har någon täckning för, det påståendet. Och det har inte haft några som helst påverkningar på några säkerhetsaspekter av det slaget.
...
När Aftonbladet försöker ställa frågor till Schenström om jourlistan, vänder hon på klacken och småspringer till kongresshallen.
Fredrik Reinfeldts kommentarer blir allt mer irriterade.
– Jag förstår att jag ibland så att säga
ska mötas av tuffa frågor, men ni får ursäkta, det här är lite svårt att ta på allvar, sa han i söndags.
Dagen efter fortsatte han i samma stil.
– Vem har sagt att hon var onykter? Har ni något bevis för det? Ni måste komma ihåg att ibland bygger ni historier som inte finns. I det här fallet finns den helt enkelt inte.
Källa:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1145242.abSom sagt, hade han hålli låg profil och inte anklagat journalisterna för att ljuga så hade han nog sluppit undan men han hade inte vettet att ducka när det skulle börja skjutas och då får han faktiskt skylla sig själv.
Om inte annat bevisar det att han har dåligt omdöme tycker jag.