Jag förstår inte relevansen i att andra regeringar gjort bort sig också, gör det sittande regerings blundrar mer ursäktliga på något vis?
Jag förstår inte heller relevansen i att kommande regeringar eventuellt kommer att göra bort sig. Det får vi väl se antagligen, och var dag har nog av sin börda.
Fast det är ju ett känt, om än inte särskilt snyggt, retoriskt knep att försöka avleda uppmärksamheten från det som diskussionen egentligen handlade om, dvs sittande regerings dumhet, oärlighet och lögnaktighet. Lura pöbeln att prata om hur illa andra också skött sig så kommer man undan ansvaret för det aktuella.
Vad hände med att ta ansvar för sina handlingar??? Få, om någon, politiker har behövt ta fullt ansvar för sina handlingar. Fundera på om en Sven eller Ahmed hade kommit undan så lindrigt som politikerna gjort när det gäller så allvarliga saker som skattebrott, obetal tv-licens, svartjobb och svartbygge. Fundera på om vi verkligen bedöms efter samma måttstock.
Jag tror inte det. Vad tror ni?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|