CITAT (Christina i Taxinge~ @ 02-11-2007, 16:23)

Annamma - har du en myskroshybridsamling???
Berätta, berätta! Vilka?
Jag tyckte tidigare att myskrosor var rätt trista, men jag har ändrat mig.......
Särskilt efter att min 'Walferdange' visat vad den går för

Alltså, egentligen var det väl så att det var myskroshybriderna som satte i gång rostokeriet... Det började med en "Buff Beauty" -93(jo den lever fortfarande!)Bildbevis:
Buff B.JPG Sedan blev det en "Ghislaine de Féligonde", som verkligen är en vinnare: minst 2 m hög, och säkert 1,5 m bred. Och sedan har det fortsatt allt eftersom med "Cornelia", "Mozart"(jag har två...)"Thisbe","Walferdange"(på egen rot, från Roskraft), "Felicia"(hon doftar fortfarande, fastän blommorna changserat av kylan...)"Moonlight", "Erfurt"(köptes i somras, så den har jag inte riktigt hunnit med att uppleva än) och då "Prosperity" som ett halva-priset-fynd.
Men det finns en hel hoper kvar att skaffa in som t ex "Francesca", "Pax", "Queen of Musks" mfl.
Och min erfarenhet av myskroshybrider är att det är romantiska, härliga blommor, som när de trivs, lever länge. Tänk dig själv: "Buff Beauty" från -93, "Ghislaine de Féligonde" från -95, och "Cornelia" från -99...
Redigerat av AnnammA: 02-11-2007, 17:59