Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min citrusplanta har fått spinn!
          Ellan10
          Inlägg 02-11-2007, 21:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 13 062

Är det någon som vet hur jag ska ta hand om min planta? Citrusväxten är 75 cm hög och har spinn sedan ett par veckor tillbaka. Den har börjat tappa blad. Ska jag bespruta den? I så fall: med vad?

/E

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 02-11-2007, 21:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Provado Plus sprayen är det enda medlet som finns på marknaden som är mot spinn på växter. Det finns många provado produkter men står det plus på sprayflaskan är det den som även tar död på djur som hör till spindelfamiljen (=kvalster, som har 8 ben och således hör till spindelfamiljen).

Spraya växten ett par omgångar och placera sedan gärna växten så som den vill ha det på vintern = kallt + ljust á la medelhavsvinter.

Redigerat av Åsa, mälardalen zon 2: 02-11-2007, 21:31

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          CillaM
          Inlägg 02-11-2007, 21:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 02-11-2007, 21:30) *
          Provado Plus sprayen är det enda medlet som finns på marknaden som är mot spinn på växter. Det finns många provado produkter men står det plus på sprayflaskan är det den som även tar död på djur som hör till spindelfamiljen (=kvalster, som har 8 ben och således hör till spindelfamiljen).

Spraya växten ett par omgångar och placera sedan gärna växten så som den vill ha det på vintern = kallt + ljust á la medelhavsvinter.

Skulle vilja tillägga att när jag själv har haft problem med spinn gör jag som följande när det drabbar: Stoppar växten i en stor soppåse (plast), minskar hålet så att jag kan spruta in Provado, knyter till hålet o så får eländet stå så en bra stund. 2 omgångar brukar räcka med den 'tekniken'. Plus att det kan vara bra att göra så med tanke på att vissa växter inte tål kyla o när sånt här händer med ohyra så är det givetvis ganska så kallt ute

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon