Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Färgtv?
          Marina i Hällekis
          Inlägg 04-11-2007, 08:45
          Länk hit: #1

Gäster

Jag tittade på ett nyhetsprogram här om dagen. De diskuterade svenska tv satsningar och varför publiken sviker.
          De trodde själva, att serierna kanske var för långa och gick för sällan i repris, det kanske stämmer, men för egen del så ledsnar jag redan i reklamen, har de inte färgbilder i svenska filmkamror?

Jag såg på Isprinssesan i fredags, jag gillade boken, men serien var ju bara grå!
          Visserligen är vintern ofta grå och specielt vid kusterna, men inga färger på människorna, bilar eller möbler.
          Reklamen som gått i veckan för nästa avsnitt av, Andra avenyn är också grå, de har även lyckats att göra skogen med barrträden grå.

Är det inte tillräckligt grått i Sverige på vintern, utan att behöva se det på tv?
          jag förstår inte varför de bryr sig om att spela in i HD, det brukar ju stå att de tv apparaterna kan visa miljarder nyanser av färger, men finns det så många olika grå?

De "nöjes"programmen som brukar ha många tittare, som t ex Så ska det låta, är ju riktiga färg karameller, vi behöver färg!

Mer färg åt nordfolket!!!! smiley_small_hug.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 04-11-2007, 14:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Knycker lite av tråden, med frågan: Varför är alltid ljudet på svenska filmer och serier så dåligt? För att överhuvudtaget kunna höra vad som sägs i t.ex. svensson svensson, så måste volymen höjas markant. Är det dessutom på en reklamkanal, får hela huset en ljudchock när reklamen börjar, eftersom reklamen sänds 10 volymer högre.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon