hej CillaM, det verkar som om jag bara kommer med problem, men du förstår att vitmossa har jag aldrig öht sett här

Jag tog med mig en stor påse perlite sista gången jag var i Sverige för att vara säker på att ha det hemma ( slut på det nu) Har sett att Bakker har vermiculite ( eller vad det heter) likaså en påse kosk...t, för inte ens på blomsterlandet har dom sånt. Dom som har orkideer har dom i jord, och köttätare, som jag vet ska må bra i vitmossa, har torv i krukan när du köper dom. Som du ser är det inte så lätt alla gånger...men frånräknat det, så är jag urdålig på sticklingar, tror ( peppar peppar) att en hibiskusstickling som var en rotstickling som jag tog när jag började med att stamma upp mamman, verkar som om det ska gå vägen..Det verkar som om jag får försöka sända ut ett SOS i andra spanska forum för att se om någon , vet var man kan få tag på vitmossa. Men tack Cilla för upplysningen och uppmuntran.och om jag någonsin får tag på mossan , och lyckas med en stickling, då skickar jag ett kort på den
Flaxss..det var ett bra råd med natt temperaturen, då har jag något säkrare att gå efter

men idag hade vi min tempen ( natten) ¨10 grader och dagstempen var 19 grader, plusgrader naturligtvis..bäst jag väntar med att kruka om, men jag tror nästan att jag klipper ner den kala,, även om jag är rädd. Att ha en hel stor vägg prydd med bara några helt kala stammar, och däremot ser man blad över huvudet på en. Jag spände nämligen upp trådar från väggen, över hela balkongen, till balkonräcket som dom kunde gripa tag i, och på det "taket" finns det alltså en massa blad...Det kommer ju att bli mycket vackrare om bladen kommer nästan från jorden, och som jag skrev förut, här i juli börjar det ju nästan bli för varmt för att dom ska orka växa , så det är nog bättre att dom får välja själva när dom vill sätta fart...så jag kör nog med att klippa nu, och plantera om i vår..
Tack än en gång för er hjälp