Jag har inte så stor plats att odla på men hade jag haft de och tid så hade jag odlat en massa saker. I dagsläget hade jag nog villat odla följande om jag hade haft mycket plats.
Namn Morot 'Jeanette F1' Latin Daucus carota ssp. sativus - Morot, Sommar-, Jeanette F1, Pellets Engelska Carrot Jeanette F1, pelleted Växttyp Ettårig grönsak
Namn Plocksallat 'Australishe gele' Latin Lactuca sativa Växttyp Ettårig grönsak
Namn Isbergssallat 'Sonette' Latin Lactuca sativa Växttyp Ettårig grönsak
Namn Ärt, Socker- 'De Grace' Latin Pisum sativum (Sockerärt-Gr.) - Ärt, Socker-, De Grace, låg Engelska Sugar Pea De Grace Växttyp Ettårig grönsak Beskrivning En delikat och lättodlad
Namn Ärt, Sprit- 'Faenomen' Latin Pisum sativum (Spritärt-Gr.) - Ärt, Sprit-, Faenomen, låg Engelska Shelling Pea Fnomen Växttyp Ettårig grönsak
Namn Böna, Bryt- 'Saxonia' Latin Phaseolus vulgaris (Brytböna-Gr.) - Böna, Bryt-, Saxonia Engelska Dwarf French Bean Saxonia, Stringless Växttyp Ettårig grönsak Namn Blomkål 'Vito' Latin Brassica oleracea Växttyp Ettårig grönsak
Namn Brysselkål 'Jade cross F1-hybrid' Latin Brassica oleracea Växttyp Ettårig grönsak
Namn Kål, Vit- 'Elisa F1' Latin Brassica oleracea (Alba-Gr.) - Kål, Vit-, Elisa F1 Engelska White Cabbage Elisa F1 Växttyp Ettårig grönsak Namn Rädisa 'Cherry Belle' Latin Raphanus sativus (Rädisa-Gr.) - Rädisa, Cherry Belle, rund Engelska Radish Cherry Belle Växttyp Ettårig grönsak
Namn Tomat 'Ferlin F1' Latin Lycopersicon esculentum Engelska Tomato Växttyp Ettårig grönsak
Namn Aubergin 'Dusky F1' Latin Solanum melongena L. - Aubergin, Dusky F1 Engelska Eggplant Dusky F1 Växttyp Ettårig grönsak
Namn Paprika 'California Wonder' Latin Capsicum annuum Engelska Pepper Växttyp Ettårig grönsak
Namn Chilipeppar,stark 'Cayenne Long Slim' Latin Capsicum annuum Växttyp Ettårig grönsak/krydda
Namn Gurka, Frilands- 'Long Green Ridge' Latin Cucumis sativus (Slanggurka-Gr.) - Gurka, Frilands-, Long Green Ridge Engelska Cucumber Long Green Ridge Växttyp Ettårig grönsak
Namn Lök, gul 'Bedfordshire Champion' Latin Allium cepa Engelska Bulb Onion Växttyp Ettårig grönsak
Namn Purjolök 'Bulga' Latin Allium porrum Växttyp Grönsak
Namn Dill 'Pikant' Latin Anethum graveolens Växttyp Ettårig grönsak/krydda
Namn Persilja 'Clivi' Latin Petroselinum crispum (Foliosum-Gr.) - Persilja, Mosskrusig, Clivi Engelska Parsley Clivi Växttyp Tvåårig krydda
Fyller på efterhand som jag kommer på något jag skulle vilja odla
Redigerat av aanderss: 08-11-2007, 11:36
|