ja ni, i min värld försöker jag planera. Jag gör ritningar och testar färgkombinationer och tänker att vad bra att jag tänker och testar före plantering. När det sedan vuxit upp så ä det inte alls säkert att det blir som jag tänkt och ser många gånger ut som kaos och vilda chansningar

Hur vill jag ha det? Jag väljer gärna rosor i färgskalan vit-creme-ljusrosa-vinrött. Vill gärna ha kontraster gällande färgerna så att de lyfter varandra. Clematis tycker jag är en ypperlig för att inte säga enormt vacker komboväxt med klätterrosor. Där gillar jag framförallt mörka färgskarpa som jag kombinerar ihop med ljusa rosor.
Men jag vet inte hur det där blir riktigt än - nästa sommar hoppas jag kunna se lite mer av resultatet. Och min förhoppning - vad är den? JO, jag vill ha en naturlig lummighet där det hellre ser lite kaosartat ut än välplanterat. Vill att effekten ska kunna överraska istället för att det ska se välordnat och kontrollerat ut.

motsägelsefullt? Kanske det, försökter kontrollera fram ett välkomponerat kaos, precis så är det.