Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Värdinna på bröllop, Vad gör man?
          Tosan
          Inlägg 10-11-2007, 18:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Har just fått frågan att ställa upp som värdinna på ett bröllop i sommar. Men jag vet inte vad man förväntas göra, jag har aldrig varit gift och själv bara varit på ett fåtal bröllop.
          Vem de tänker be att vara värd är hemligt dessutom, och det känns som om det vore lättare att avgöra om jag visste det, det kan ju krävas lite samarbete lixom...

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tosan
          Inlägg 10-11-2007, 18:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Ja jag känner mig riktigt kluven... Det finns som jag ser det 2 alternativ till värd, den ene vet jag tackar nej och den andre kan nog bli aningen knepig att jobba ihop med även om han gör sitt yttersta för att göra dagen så bra det går...
          För bruden är allting busenkelt som det verkar, brudgummen vet lika lite som jag och kommer att behöva en rejäl sup före vigseln. Och bara en eventuell bordsplacering gör mig kallsvettig fear.gif
          En del lämnar ju över större delen av arrangemanget till värdparet, men det tror jag jag klarar mig ifrån, det blir ett relativt litet bröllop.
          Åh hjälp, jag vet inte vad jag ska svara faktiskt. Vet ju inte hur jag kommer att må när det bär till, och rätt vad det är så har vi byggare fulla huset om allt går som vi tänkt. Fungerar ju rätt dåligt som det är nu och har fullt sjå att hålla efter mig själv. Tänk om jag glömmer nåt skitviktigt å sabbar deras bröllop!

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          MariaS
          Inlägg 10-11-2007, 18:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Tosan @ 10-11-2007, 18:27) *
          Ja jag känner mig riktigt kluven... Det finns som jag ser det 2 alternativ till värd, den ene vet jag tackar nej och den andre kan nog bli aningen knepig att jobba ihop med även om han gör sitt yttersta för att göra dagen så bra det går...
          För bruden är allting busenkelt som det verkar, brudgummen vet lika lite som jag och kommer att behöva en rejäl sup före vigseln. Och bara en eventuell bordsplacering gör mig kallsvettig fear.gif
          En del lämnar ju över större delen av arrangemanget till värdparet, men det tror jag jag klarar mig ifrån, det blir ett relativt litet bröllop.
          Åh hjälp, jag vet inte vad jag ska svara faktiskt. Vet ju inte hur jag kommer att må när det bär till, och rätt vad det är så har vi byggare fulla huset om allt går som vi tänkt. Fungerar ju rätt dåligt som det är nu och har fullt sjå att hålla efter mig själv. Tänk om jag glömmer nåt skitviktigt å sabbar deras bröllop!

Detta kallas nerver. Normalt inför ett sånt här evenemang.
          Sen brukar man ju faktiskt planera det mesta ihop med brudparet. Det är ju faktiskt deras bröllop. Fast du får dela rampljuset med dem. Jag tror att du kommer att ångra dig om du bangar nu. Det är ju trots allt ett hedersuppdrag.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 06:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon