CITAT (*Ulrica* @ 10-11-2007, 18:27)

Tack för era svar. Jag tror inte den här människan är någon "riktig" uppfödare som ställer ut och är medlem någonstans så då kan väl inte organisationer som SVERAK göra något? Det blir ju då bara en vanlig privatperson som har sålt ett djur till en annan privatperson. Men tråkigt är det. Min syster var vaken nästan hela natten. Som tur var är de jättegulliga och snälla på veterinärmottagningen och hon har fått lov att ringa hur mycket som helst för att bli lugnad...
Min syster orkar inte och vill inte klaga men jag ska se till att den där människan åtminstone får veta att hon har sålt en sjuk katt.
Jag håller med er som varnar, köp aldrig, aldrig en katt som inte har blivit besiktigad av en veterinär!
Vitsen med att kontakta SVERAK är ju också att de har en notering om uppfödarens agerande, vare sig den är medlem eller inte. Vill uppfödaren sen gå med i någon anslutning så är det betydligt svårare.
Sen vet jag att det finns medlemmar i SVERAK, som åker runt och försöker "tala" denna typen av uppfödare till rätta. SVERAK har ju också medel...