Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Värdinna på bröllop, Vad gör man?
          Tosan
          Inlägg 10-11-2007, 18:08
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 798



          Har just fått frågan att ställa upp som värdinna på ett bröllop i sommar. Men jag vet inte vad man förväntas göra, jag har aldrig varit gift och själv bara varit på ett fåtal bröllop.
          Vem de tänker be att vara värd är hemligt dessutom, och det känns som om det vore lättare att avgöra om jag visste det, det kan ju krävas lite samarbete lixom...


          --------------------
          Stolt HBT-kompis
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          netaave
          Inlägg 11-11-2007, 16:01
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem sedan:
          12-04-2004
          Medlem nr: 3 244



          Värdinna på ett bröllop är en stor sak att få vara, är det dessutom en av dina äldsta väninnor är ju du utvald för att hon känner dig och litar på dig.

          Bröllop firas så olika men kan berätta för dig hur dom gjorde vid min sons så få du sen gärna fråga mer, ta del av matrielet och så.

          Värdparet utsågs för att dom själva och vi föräldrar skulle kunna njuta ostört av dagen. Vi dukade dock dagen före och pyntade lokalen. Brudens arbetskamrater serverade och sköte servicen med påfyllning m.m. vid borden.

          Värdparet stod i kyrkporten hälsade alla välkomna och anvisade platser, hö sida för brudens släkt, vä för oss. (Eller va det tvärtom) wink.gif

          När vi kom till festlokalen så satt en stor skylt med bordsplaceringen (den gjorde brudparet själva innan) vid ingången, under tiden vi letade upp våra platser va det lite mingel med skumpa, varje gäst hade på sina stolar ett pappaer som det stod ett gemensamt tal på, ett tal vi höll i kör mellan för och varmrätt och som höjde stämningen rejält, har det kvar.
          Middagen började med att alla ställde sig upp och sa sitt namn samt va dom hade för relation till brudparet.
          Ett bildspel rullade på väggen under middagen naturligtvis på brudparet i alla åldrar.
          Värdarna höll ordning på talen och skålarna, ledde sångerna vid bordet.
          Lite bus mot brudparet e maten, bruden fick känna på tre karlar med förbundna ögon och uppge vem som va brudgummen.
          Brudgummen fick göra samma sak men bara känna på benen på tre tjejer.

          På det här bröllopet va det dans, mellan middag och kaffe, samt sen vidare under kvällen.
          Presentöppningen leddes av värden vid kaffet, som läste vad det stod på alla kort och sen såg till att rätt kort fanns på rätt present som naturligtvis öppnades av brudparet.

          En sak som sen också uppskattades mkt av brudparet va en tavelduk som stod på ett staffli i ett hörn av festlokalen hela kvällen, där fick alla gäster, stora som små göra ett avtryck. En del skrev bara sina namn men de flesta ritade något också.
          Den tavlan hänger på hedersplats i deras hem idag, och vi har senare gjort det här på en 50-årsfest också. Blir ju ett fint minne.


          --------------------


           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 13:54
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon