CITAT (ingrid fuxwall @ 11-11-2007, 19:50)

För någon tid sedan var sotaren här, såg honom aldrig men det hade kommit ett litet brev om att han skulle dyka upp och senare när jag var nere i pannrummet såg jag att det i den ena plåthinken fanns aska – så han var helt klart här. Räkningen har också kommit.
Innan man kommer in i pannrummet finns ett utrymme där vi har en stor frysbox, kontakten sitter i taket.
Den frysboxen används sällan men i veckan fick jag se att sladden låg på golvet, inte så till att jag tidigare uppmärksammat det. Öppnade frysen och såg att det var tinat – satte i kontakten och glömde sedan bort saken – förträngde det snarast.
I dag undersökte jag frysens innehåll och gissa om jag blev upprörd – allt har blivit förstört. Nu undrar jag vems är felet?
Är det sotaren som skulle ha satt i kontakten, efter det att han dragit ur den. Har en känsla av att han använder något att suga ut sotet med – Er erfarenhet?
Eller är det mitt fel som inte noga kontrollerade att han inte gjort något dumt?
ingrid
Omäjligt att svara på innan man vet om sotaren verkligen har behövt använda uttaget och därför dragit ur kontakten.