I morgon ska jag ringa och prata med dem, är upprörd så det blir ett hett samtal.
Funderar på om detta kan tänkas gå på hemförsäkringen - någon som vet? Allt är förstört och bara att kasta.
Sedan funderar jag på att gå en kurs och börja sota själv, tillbehören säljs för en billig penning på flera större affärer och eftersom vi eldar med ved är det sotning fyra gånger per år - ca. 1 600 kronor att spara.
ingrid som inte vet sitt eget ansvar - att kolla så att de inte ställer till något
CITAT (Betty @ 11-11-2007, 20:30)

Eftersom sotaren har som krav att det skall finnas tillgång till ett eluttag till stoftsugare och ni inte uppfyllde det kravet så borde väl en hel del av ansvaret vara ert eget. Jag menar, det ligger väl i ert eget intresse att se till att kontakten till frysen är isatt så fort som det bara är möjligt efter att sotaren gjort sitt.

Förstår inte vad du menar?? Uttaget finns precis utanför dörren till pannrummet, ca. 1½ meter från pannan.
När jag funderarr lite förstår jag att du menar att sotare måste kollas och dubbelkollas, att de på något sätt är mindre vetande varelser eller att det ska finnas ett speciellt uttag som aldrig används - bara finns till för dem, är det så du menar?