CITAT (Betty @ 11-11-2007, 20:55)

Jag menar så här: Det ska finnas ett ledigt uttag för sotarens stoftsugare- när han kommer för att utföra sitt uppdrag (vad du använder uttaget till däremellan är upp till dig).
Om det bara finns ett enda uttag och det uttaget är upptaget av kontakten till frysen så skulle då jag dubbelcheckat att sotaren har satt i kontakten igen till frysen efter sig - om jag är rädd om det som är i frysen. Tankspridd och/eller glömsk kan vem som helst vara, även sotare -
utan att för den skull vara en mindre vetande varelse. Tagga ner lite, du känns ngt aggresiv (eller så missuppfattade jag tonen)
.
Nu är det inte dig (eller sotaren) jag är arg på, snarare situationen - 200 liter frysinnehåll är förstört, är det något du bara skulle ha ryckt på axlarna åt? Det är ganska mycket pengar om inte annat.
Här sotas alltså fyra, eller tre, gånger om året och har så gjorts under de 12 år vi haft huset, har aldrig tidigare råkat ut för en sotare som glömt bort att sätta i kontakten efter sig, för självfallet använder han (vi har aldrig haft besök av någon kvinnlig sotare) alltid just denna kontakt, och har satt i kontakten efter sig.
Tänker lite - ska man behöva montera upp ett speciellt uttag som ska användas tre/fyra gånger per år?? Är inte alls upprörd eller så bara funderar. Skulle bli ganska dyrt – elektriker är dyra per timme.
Sotaren har sina krav mot oss som vi ska stå upp för - gör vi inte det blir det repressalier. Har inte själv varit med om det men en bekant hade stegen liggande på marken och inte uppställd - sotaren åkte sin väg men skickade räkning. Och just detta tycker jag är lite liknande mot min utdragna kontakt men det är ju en smäll jag får ta - den ekonomiska, att så mycket blivit förstört.
ingrid