För det första måste jag tacka alla Er som svarade på min fråga i går, jag läste och begrundade och tänk, alla Era invändningar, och några till, kom sotarmurres dam med.
Även om jag försökte vara vänlig så fick jag nog när hon tillslut hetsade upp sig och frågade om jag var felfri! Är jag inte och det erkände jag villigt men sedan orkade jag inte med alla anklagelser, så då avslutade jag samtalet. Men innan dess hade hon diskuterat innehållet i vår sopptunna och en massa andra saker som jag ansåg helt ovidkommande.
Summa summarum – 7 timmar senare ringde hon tillbaka (så lång tid behövde hon på sig för att lugna ner sig) och talade om att de stod för självrisken. Jag som bara ville påpeka att ett fel begåtts och önskade att de fortsättningsvis skulle informera sina kunder om att kontrollera att allt var som det skulle efter sotarens besök, då jag inte önskar någon annan den upplevelsen jag fick, fast kanske jag retade upp henne när jag sa detta för då på slutet var jag kanske lite spydig.
Någon har skrivit om att det varit ett monopol, detta med sotning och så upplever jag det verkligen, någonstans har de missat att jag som kund ska vara nöjd med den tjänst de tillhandahåller. Sotaren erbjuder mig en tjänst och jag anser att kvaliteten på varan de levererar ska gå att lita på, beror bristerna på att priset är för lågt kan jag tänka mig att betala ett högre belopp.
Kanske jag är gammalmodig men jag anser att öppnar man en grind, ska man stänga den när man åker sin väg och de dörrar man öppnar för att gå in ska man stänga när man lämnar ”lokalen” i detta fall min källare men det har ännu aldrig hänt och så ska man sätta tillbaka den kontakt man drar ur, men självfallet finns den mänskliga faktorn och glömma kan man. Så ett råd till alla husägare - kolla att allt är som det ska när sotaren varit där.
ingrid
|