CITAT (Tosan @ 13-11-2007, 20:59)

Men jag har faktiskt-hör och häpna- köpt frön till en GUL blomma...
Jag kan heller inte med gula blommor. Inte orangea heller för den delen. Men eftersom jag har så stort så funderar jag på att en gång i tiden ha en riktigt gul avdelning i trädgården iaf, det skulle kunna bli ganska fint med MYCKET gult... kanske...
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-11-2007, 21:31)

Googglar ni inte ? Det tycker jag är klart enklast om man kan svenskt eller vetensakpligt namn -vill man bara kolla in perenner -ja jag hoppas att perennlistan Aot snart funkar som den ska ..
Googla inte på allla namn utan bara sort -tex delpinium -då får man fler bilder
Jelitto - ni har väl beställt katalogen? den är gratis, har många bilder och man kan goggla utifrån det vetenskapliga namnet om bild saknas o på så vis lätttare se om man gillar en växt .Mycket lättare med papperskatalogen i "hand"
Dessutom är deras såråd riktigt bra -men zonangivelserna tokiga ...

Googlar, hm, jag har faktiskt inte tänkt på det idag, tyckte jag hade fullt upp med saker att hålla reda på ändå - katalog/bok/onlinebeställningen. Jo, katalogen var ju väldigt bra att ha i handen, går lättare att bläddra i än nätet. Men jag blir lite nervös för det du skriver om zonerna. Kanske nåt av det jag har beställt inte klarar sig hos mej?