CITAT (kerstin z5-6 @ 13-11-2007, 22:40)

stabila stadiga härdiga perenner de flesta -modest lista

Haha

Ingen risk att känna sig tokig här inte
Nåja det var en del
MALVA sylvestris 'Zebrina'
SALVIA sclarea
är de enda jag känner mig osäker på härdigheten hos -jag har inte testat just dem -de andra är stensäkra i z6
Både malvan och salvian ska borde klara sig (jag har zon 2-3) enligt min bok som delar upp perenner i A, B, C och D. C betyder: "kan odlas i stora delar av landet på skyddat och väldränerat läge". Jag är helt ointresserad av zonknäckning och håller mej helst till just stabila, stadiga och härdiga perenner!
CITAT (Eva 33c @ 13-11-2007, 22:47)

Håller med Kerstin, en mycket sansad lista, men jag gissar att den blir längre innan våren är här, eller? Zebrina har jag haft några gånger men inte lyckat få att överleva en vinter. Men den blommar redan första året så man får glädje av den i allafall. Salvia sclarea har jag inte heller lyckats med heller, än.
Jooo, den lär bli lite längre till våren, eller mycket längre om det blir som sambon misstänker....

men jag ska ju ha plats med allt och sen ska det ner i jorden också.... och... ja...
Såg du bor i zon 5 så hos mej kanske de klarar sig då eftersom jag har zon 2-3 (vet inte riktigt)...
CITAT (Eva 33c @ 13-11-2007, 22:47)

Jag har precis "nattat" mina kvarvarande perennsådder i krukor, vilket pyssel.
Berätta, hur gör du då? Jag sådde lite i augusti som är pyttesmått fortfarande så det har jag satt bredvid pelargonerna i källaren, kan det funka?