Om man inte tar med alla besvikelser på felnamnade rosor

, vilket är irriterande, så har jag nog inte så många besvikelser ännu....
Jo - Frühlingsduft har jag haft i 4 år utan en enda blomma - det är trist!
Rose de rescht var jag ilsk på i tre år, för den doftade knappt alls, och det ska den ju göra. Men nu i år så var det skillnad - kanske den behövde etablera sig ordentligt?
Glamis castle är nysatt, men jag hann bli lite besviken redan direkt - jag ahde för mig att den skulle dofta mycket, men det gör den inte. Kanske är den underbar ändå - vi får se...
Mina rotäkta rosor har varit myyyycket försiktiga, och har knappt vuxit alls än. Flera av dem har inte blommat än, men jag vill inte kalla det besvikelser ännu. De kommer väl när de kommer.
En av de få rosor som fanns här när jag flyttade in var The Fairy. Hur många kvalitéer den än har så - näää, jag skulle inte sakna dem om de dog... De är lite för råååsa för min smak. Plus att de blommar sent, blir skräpiga och saknar doft... Och det där med platsen - de står utmed gången, vilket gör att alla förbipasserande fastnar i dem, taggarna är ju rätt rejäla. Men jag ska behålla en planta, och flytta till ett råååsa hörn, så får den en chans till.
Nu ska jag hålla hårt i trä, men jag har faktiskt inte alls haft mycket sjukdomar ännu... De kommer väl nu, när det finns fler rosor att ge sig på... Vita flygare har nog varit det tristaste hittills.