Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilka fröföretag handlar ni helst hos?, Vilka är bäst?
          HannaLisa
          Inlägg 15-11-2007, 18:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 13 158

Jag undrar vilka frö företag ni helst handlar av ex Thomson&Morgan, weibulls, lord nelson? Finns det andra bättre? Tips mig!!
          Helst inte sådanna företag på internet....

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Siv i Bollnäs
          Inlägg 15-11-2007, 19:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 365
          Medlem nr: 1 821

Fröer brukar jag köpa hos vår stora trädgårdsbutik Mobackes, som har både Lord Nelson och Weibulls samt en del engelska fröfirmor också. Dessutom brukar jag skicka efter fröer från Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik som visserligen finns på nätet men som skickar kataloger om man ringer tel 046-12 17 55 eller fax 046-21 16 245. Dom tillhandahåller fröer från Mr Fothergill , Johnsons, Unwins och Suttons (engelska fröfirmor) samt Weibulls och Lord Nelsons. Jag satte in 98:- kronor i januari och fick alla katalogerna på posten - en tjock bunt! (Man kan ju be att få någon enstaka katalog också, så blir det inte så tungt (och dyrt porto).Sen beställer man på medskickad beställningssedel och skickar in på post. Man betalar inte heller via Internet. En del fröer kan jag köpa på Trädgårdsmässan nordiska trädgårdar eller vad den heter, i Stockholm på vårkanten, men det blir ju inte så mycket.
          Det finns ju en del skumma postorderfirmor både på nätet och utanför s a s men Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik är en rejäl och bra firma.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 10:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon