Fröer brukar jag köpa hos vår stora trädgårdsbutik Mobackes, som har både Lord Nelson och Weibulls samt en del engelska fröfirmor också. Dessutom brukar jag skicka efter fröer från Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik som visserligen finns på nätet men som skickar kataloger om man ringer tel 046-12 17 55 eller fax 046-21 16 245. Dom tillhandahåller fröer från Mr Fothergill , Johnsons, Unwins och Suttons (engelska fröfirmor) samt Weibulls och Lord Nelsons. Jag satte in 98:- kronor i januari och fick alla katalogerna på posten - en tjock bunt! (Man kan ju be att få någon enstaka katalog också, så blir det inte så tungt (och dyrt porto).Sen beställer man på medskickad beställningssedel och skickar in på post. Man betalar inte heller via Internet. En del fröer kan jag köpa på Trädgårdsmässan nordiska trädgårdar eller vad den heter, i Stockholm på vårkanten, men det blir ju inte så mycket. Det finns ju en del skumma postorderfirmor både på nätet och utanför s a s men Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik är en rejäl och bra firma.
|