CITAT (Siv i Bollnäs @ 15-11-2007, 14:42)

Den skulle nog inte komma åt mössen, för som jag sa så springer dom i väggarna och under golvet...
Det är svårt med husdjur för oss, för emellanåt reser vi bort och några grannar som har lust att vakta dom har vi inte. (Inte grannen med katten heller - dom låter dessutom sin katt vara ute om nätterna fast det är svinkallt.) Vi vill inte lämna en katt hos såna, inte lämna den ensam heller, vilket ju många gör...
Kan ändå inte låta bli att rekommendera katt, våra två katter är inte fullfjädrade jägare än, men blir nog snart hoppas jag. Förra katten vi hade lät inte en mus slippa in i huset, inte ett enda spring i väggar eller vindsgarderober, när han blivit vuxen. Nu springer det i väggarna ibland här, men våra halvårsgamla katter måste ju få lite tid på sig att bli riktigt duktiga.
Våra katter väljer ibland att vara ute även kalla nätter, fast de har ju kattlucka in i ett varmgarage. Så jag tror inte att din grannkatt nödvändigtvis mår dåligt av att vara ute, fast de behöver ju ha något skydd mot regn och rusk. Men om ni åker bort ofta så är det ju värre, om nu inte grannen ändå kan vara kattvakt...
hälsningar Inglan