CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 16-11-2007, 14:37)

Ska göra mina om några veckor tycker det känns något tidigt. Jag brukar använda tall, granris, buxbom, blåen och andra sorters en, thuja, cypress mm. Kransarna placeras på ytterdörren inte inomhus då funkar allt detta material.
Kan även tipsa om att man hittar en massa fint dekorationsmaterial i asiatiska butiker ex. torkad lotusrot för ganska låga summor (det är exempelvis även billigare att handla stjärnanis i asiatiska butiker jämfört med att handla på partihallarna i årsta eller andra firmor som säljer sånt till företag).
Det är dock inte så modernt med naturmaterial just nu, jag var på Formexmässan i augusti för att leta efter företag jag kunde göra inköp hos för jobbets räkning, det fanns EN firma som sålde sånt som torkade apelsinskivor, kanel etc. (mässan är stor 3 hallar i älvsjömässan) I år är det glitter, metall, lite 80-tals discostuket som verkar gälla.
mmmm, lite tidigt är det....men på hösten är det ju fint med krans. Jag satt i rosetten....för då är det klat. jag köpte kanel & stjärnanis på Ica....billigt. Sen finns det ju på panduro. Jag gillar naturmaterial bäst.......det blir lite pråligt annars.