CITAT (Huggorm @ 08-11-2007, 19:49)

Är det verkligen sant att det är så mycket torrare på östkusten? Det är väll något mera nederbörd här i väst, men knappast så mycket att det kan vara orsaken? Visserligen har jag det ganska lagom fuktigt året om, men jag aldrig tänkt på det som annat än normalt.
Jag har läst hela sommaren om att det regnat och regnat på er andra. Själv har jag inte fått regn mer är ett par dagar under hela sommaren och har varit tvungen att skynda hem från jobbet och vattna varje dag. Som tur är har jag vatten i obegränsad mängd från Mälaren, och tycker att det är en avkopplande sysselsättning, nästan likt meditation faktiskt att stå där med vattenslangen och varva ner.
Senaste dagarna har det varit snökaos i sydöst (vägen mot Nynäshamn bl a), men här hos mig är marken helt bar. Fågelvägen är det inte långt till Södertälje (kanske 1km högst) som visst också fick snö.
Så särskilt vi som bor på Mälaröarna tror jag har haft det torrt hela sommaren. Molnen delar sig av Mälaren när de kommer från väst, och när mina vänner i Södertälje klagade över det ständiga regnandet i sommras, förstod jag inte vad de menade där jag låg i gassande sol och svettades (fast jag såg molnväggen på andra sidan vattnet förstås).