Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hund, funderar jag att köpa.
          uno
          Inlägg 19-01-2004, 14:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 310
          Medlem nr: 256

Vi funderar på att bli med hund. Svårt har vi att bestämma ras.
          Förutom att bli familjemedlem kan jag tänka mig att den vid skogspromenader markerar kantareller. rolleyes.gif
          Pudel är ju en bra ras om man vill undvika håravfall. Mitt egna får räcka.
          Har någon av forumsdeltagarna erfarenhet av pudel? Berätta då lite om rasen.

--------------------
          unozon1-2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Zache
          Inlägg 19-01-2004, 17:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 2 677

Hej!

Jag har en brun mellanpudel som är jättemysig. Visst hon skäller en del, mest för att varna oss att "nu kommer det nån, ni ser väl det?". Pudlar är väldigt intelligenta och hon har haft mycket lätt att lära sig alla möjliga tricks, vilket både hon och familjen tycker är roligt. Hon bangar inte för en lång skogspromenad och är alltid full av energi och vill gärna vara med och kolla vad alla gör.

Jag har varit iväg och trimmat henne en gång hos ett proffs och det kostade 450:-, men sedan dess har jag klippt henne själv. Det är inte alls svårt och faktiskt ganska roligt att forma olika fasoner på henne. Nu på vintern får hon ha ganska lång päls, vilket gör att hon aldrig fryser, men på sommaren klipper jag riktigt kort. Det måste vara suveränt för hunden att kunna växla med "kläderna" efter årstid, det kan ju inte en tax t ex.

Sammanfattningsvis tycker jag att pudeln är helt suverän. Det enda negativa är att hon skäller ganska mycket. Jag tror dock att jag är en stor anledning till det för jag har nog haft en tendens att stressa upp mig själv och övriga familjen, vilket naturligtvis smittar av sig på hunden. Hon hade säkert varit en lugnare hund om jag varit en lugnare matte...

Alltså, pudel är en bra hund!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 16:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon