Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Odla i hink med vattenreservoar
          naemi
          Inlägg 23-09-2007, 13:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 762

Jag har odlat i hinkar (Willabs största svarta med vattenreservoar i botten) i mitt växthus. Jag har droppbevattning hydromat och satte två st droppslangar i varje hink. När jag tömde växthuset för vintern i dag och vände upp och ned på hinkarna så rann det illaluktande vatten ut från reservoaren. Min tanke är nu att det kanske inte passar att ha sådana hinkar samtidigt som man har droppbevattning. Det är ju omöjligt att veta om det står dåligt vatten i botten på hinkarna. Mina gurkor var helt vissna för ca en månad sedan och tomaterna har sett lite vissna ut, med gula blad och så.
          Hur brukar ni andra odlingsglada confused.gif göra och hur många droppslangar sätter ni i varje hink när ni odlar tomater och gurka?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Felicia
          Inlägg 20-11-2007, 12:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Jag har också haft mina tomater och gurkor i willabs största plastkrukor med vattenreservoar. Däremot så har jag inte kört med hydromaten denna sommar för jag tycker den funkar så dåligt, antingen dränks plantorna eller så torkar dom. Verkar vara omöjligt att få nåt bra mellanläge då det rinner olika mycket i droppslangarna (och en del inte alls).
          Har i sommar vattnat rejält typ en gång per dag så att det runnit ut ur dräneringshålen i krukorna och det verkar ha funkat ganska bra, plantorna har mått ganska bra denna sommar. När jag tömde krukorna var där också rötter ner i vattenmagasinet. Nu hade jag sån tur att mina döttrar skött om växthuset i somras men nästa sommar kanske jag måste rigga bevattningen igen tyvärr. Funderar på att köpa annat system tills dess..

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 15:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon