Medlem
Antal inlägg: 1 182
Medlem nr: 3 210
Härom dagen när jag kom körande in mot vår parkering kom det något stort flygande blev lite skraj först men såg sen att det var en fasan Nu verkar det som om den har bosatt sig här i buskarna , ser den när jag åker iväg med bilen
Medlem
Antal inlägg: 2 328
Medlem nr: 11 218
Hej! Jag jagar inte själv men tycker att jakt är helt i sin ordning. Jag har hellre ett par jägare på min mark än vargar och björnar. Eftersom jag bor på landet träffar jag många jägare och de är inte särskilt konservativa. De anstränger sig att göra naturen mer lämplig för vilda djur. Naturligtvis gör de det i eget intresse men det är i alla fall bra. Föryngringsytor är ett sätt att förbättra för viltet eftersom vi inte har de regelbundna skogsbränderna som är naturliga. Han som jagar på min mark föder upp svenskhare och släpper ut för att den inte ska bli helt utrotad i trakten. Visserligen vet man att det är svårt att lyckas med utplanteringar av harar men han försöker åtminstone. Sen är faktiskt alla djur, människor och växter i Sverige invandrare. Vi som håller på med trädgård är nog de som inför flest nya arter. MVH Jan Lindgren