CITAT (Monica i Nässjö @ 20-11-2007, 21:26)

Jag har en halvrund rabatt med idag: Prairie Joy, Rose de Rescht, Louise Odier,Louise Bugnet, Martin Frobischer och Honorine de Brabant tillsammans med en del perenner. Baktill en Venusta Pendula och två klematis som klättrar. Nu ska jag utöka med en halvcirkel till så den blir rund med grus i mitten. En New Dawn vet jag att jag vill ha men sedan ska jag ha ca sex buskrosor också. Snälla, kan ni inte hjälpa mig med vad som skulle bli fint tillsammans med de som redan är där

. Jag funderade på om jag inte skulle fortsätta med remonterande men det är inget krav.
Har vi inte haft det här uppe i en tidigare tråd???? (mitt minne är inte av denna världen!) Jag tänker lägga in några bilder från min "Rosenrotunda". Första bilden är en dålig som min man klättrade upp i en lönn och tog förra sommaren.

Jag har klätterrosor vid alla stolparna, just på den här bilden blommar Flammentantz och Russeliana. Russeliana är en favorit.

En av de trevliga klättrarna är Leverkusen och en annan favorit Rosenholm. Rosenholm blommar rätt sent så den är ensam blommare i augusti-september.
Den stora busken till vänster på första bilden är Tuscany. Jag har både gallicor, albor, pimpineller och engelska rosor i Rosenrotundan. Då blir det blomning hela säsongen. Jag har också flera höga perenner som krolliljor, hässelklocka, pimpinell och stormhatt.