Fortsättning på MP3-spelaren.
Jo, nu börjar det lossna. Jag ringde upp affären där jag köpt apparaten. Jag var riktigt sur och bad om en demonstration av spelaren men det kunde dom naturligtvis inte ge mig men jag fick ett telefonnummer med support. Det var ett utlandsnummer. Jag blev helt förskräckt och sa att jag naturligtvis inte kunde ringa till utlandet. Affären tröstade mig med att det var support även på svenska. Så långt var det väl bra men jag såg framför mig en skyhög telefonräkning. Man brukar ju få sitta och vänta ett bra tag innan det blir ens tur. Jag påtalade detta för personalen i butiken och då fick jag ett svenskt nummer som jag kunde försöka med men dom gav mig inga större förhoppningar.
Jag ringde upp och fick prata med en väldigt trevlig kille som lovade att skriva ihop lite anvisningar och sedan skicka dom till min e-postadress. Negativ som jag var just då tänkte jag att det säkert bara var tomma ord men efter några timmar kom e-posten.
Han hade klart och tydligt skrivit ner det viktigaste för att komma igång och det funkade. Jag fick även löfte om att återkomma när jag behövde mera hjälp. Nu har jag ägnat mig åt min MP3spelare åtskilliga timmar och lärt mig en hel del.
Man kommer långt med envishet har jag än en gång fått erfara. Nu kan jag lyssna på mina ljudböcker när jag är ute och joggar.