Bara för att jag har lärt mig att "rucka" lite grann på mina principer..................så ger ni mig stora skälvan nu............jag får ångest och ont i magen och.......och ................och...........och................Hjääääälp!!!!.............Nääää, skämt åtsido...........
Tills för bara några år sedan, så höll jag benhårt fast vid alla dessa principer om när julen började, inte en enda dag före 23:e dec skulle granen kläs eller skinkan kokas. Jag städade ihjäl mig, bakade ihjäl mig och pyntade ihjäl mig osv...........alltihop dagarna före julafton.
Men!!! Så hände nåt! Min "bästis", som i normala fall är mer principfast än mig, julpyntade till Lucia!!! Herre min skapare! Hon kunde väl inte vara riktigt klok tänkte jag!
Men, det var ju precis det hon var! Klok alltså. Eftersom jag är så himla noga med att städa bort julen till nyår ( för att jag börjar med nästa års frösådder då ), så får jag ju lite mer jul om jag börjar lite tidigare, än vad jag fick när jag tog fram allt den 23:e

.
Och för att inte tala om den avslappning det ger, och vilket långt myspys det blir...............tjaaa, jag har bara vunnit på omvälvningen................prova får ni se

....................principer är till för att ruckas på.............tror jag
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!