Hej igen!
En länk om graviditetsillamående och ingefära:
Tryck här!
Det verkar ju vara jättebra ju, så jag hade alltså fel! Kanderade ingefäratabletter som kryddan tipsade om verkar ju dessutom vara smaskiga.
Du undrade hur länge vi var illamående...?
Ehh...vill inte göra dig nedslagen...och kanske efterkonstruerar jag...men...i princip hela graviditeten!

Det blev dock bättre och bättre, värst i början alltså. Men det här vet du förstås. Allas havandeskap är helt olika. En del går bara runt och skiner som små solar och är vackrare än någonsin och mår bättre än de någonsin gjort! Jag tillhörde inte den kategorin.
Mot morgonillamåendet körde jag det gamla kextricket brevid sängen. Fast jag åt finn-crisp istället. La brödbiten så tillgänglig att jag knappt behövde röra mig för att komma åt den. Om man försiktigt knaprar i sig den innan man kliver upp och innan kroppen vaknar kan man ibland mota undan illamåendet. Hade också ett glas kokt, avsvalnat vatten brevid sängen, som jag drack i små klunkar. (Jag drack inte sängen i små klunkar, nej...) Varför det skulle vara kokt har jag ingen aning om. Det var min mammas "mirakelkur"...
Lycka till!
Sanna