CITAT (Jan Lindgren @ 21-11-2007, 13:02)

Hej!
Jag tycker att man prioriterar fel när man donerar pengar till viltrehabilitering om det innebär att man botar ett trafikskadat rådjur som sedan skjuts under jaktiden. Det är bättre att ge pengarna till någon organisation som hjälper människor. Jag medger att jag är en artist och i alla situationer väljer människor framför djur.
Det är faktiskt helt valfritt vad man prioriterar men att tycka att andra gör fel i prioriteringen, jaså?
Jag däremot tycker inte att du prioriterar fel, det är helt upp till dig.
Och fortfarande handlar diskussionen om viltvård, inte om människor. Om så vore, så kan vi diskutera t.ex Stockholms alla uteliggare.
CITAT
Jag har självklart också tagit hand om skadade djur när jag bedömt att de kan bli friska på några dagar för att sedan släppas ut. Jag vet att det är olagligt. Jag tycker om djur och har många husdjur både till kel och mat och tycker det är mycket viktigt att djur behandlas väl.
MVH
Jan Lindgren
Man får ta hand om ett vilt, skadat djur i 48 timmar. Det är ungefär den tiden man beräknas behöva för att överlämna djuret till en viltvårdare med tillstånd. 48 timmar är en rekommendation.
Redigerat av Kathy: 25-11-2007, 11:36