CITAT (kompostjord @ 25-11-2007, 16:22)

Vad är det som är löjligt? Testodlingen i Östersund?Eller att det är kallt vid Luleälven?
Kolla med Wolkenkrabber, han vet, jag har skickat honom 2 ex, helt gratis, för mitt eget höga nöjes skull.
Kan även medela att det odlats Valnöt på Öland under många många år.
40-talsvintrarna dräpte många stora välvuxna träd.
40tals vintrarna är ovanliga nu förtiden . och det var säkert äkta valnöt vilket är känsligare än grå,svart m.f .
CITAT (kompostjord @ 25-11-2007, 16:22)

Vad är det som är löjligt? Testodlingen i Östersund?Eller att det är kallt vid Luleälven?
Kolla med Wolkenkrabber, han vet, jag har skickat honom 2 ex, helt gratis, för mitt eget höga nöjes skull.
Kan även medela att det odlats Valnöt på Öland under många många år.
40-talsvintrarna dräpte många stora välvuxna träd.
40tals vintrarna är ovanliga nu förtiden . och det var säkert äkta valnöt vilket är känsligare än grå,svart m.f .
CITAT (kompostjord @ 25-11-2007, 10:43)

Tror nog att tryckfels Nisse varit framme och du slintit på tangentbordet.... :-)
Ojdå, skrev du verkligen rätt nu?
Härdig i zon 5.
Men vad bra, då kan vi sluta plantera energiskog och gran och istället odla valnötter.
Får de bra dränering vinner vi ju en zon och kan ha stora odlingar i Happaranda.
Vad renarna i Arjeplog kommer att bli förvånade när de kan krafsa fram valnötter efter Luleälvens stränder.
Jag tror att du menar att någon testat den i zon 5.
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
detta va löjligt ,, och jag som är 19år skulle inte skrivit så här . onödigt och löjligt . fast iför sig jag har varit ihop med män som varit 30år och en del av dom hade stannat vid 15års ålder så man vet aldrig ju .
Redigerat av flaxss: 25-11-2007, 16:43