Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hund med epilepsi
          Fenja
          Inlägg 25-11-2007, 12:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag misstänker att vår senaste vovva en 3-årig labrador har haft två små anfall av epilepsi. Jag ska ringa vetrinären direkt i morgon, givetvis. Har någon erfarenhet av att leva med hund som har epilepsi, berätta gärna lite så jag får mera kött på benen.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Azola
          Inlägg 27-11-2007, 12:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 446
          Medlem nr: 9 480

Skönt...nu kan jag skriva imed alla bokstäver igen.

För Azola började det första gångerna vid lek, hon "rullade" med ögonen, det såg ut som hela ögat försvann upp i själva ögonhålan. Efter det kunde en kramp komma. Slagsida och ryckningar ...man fick passa sina fingrar då hon tuggade rätt ordentligt. (försökte till börja med få in tungan i munnen så hon inte skulle bita sig själv)Men det ska man inte göra!Anfallet varade kanske 15 sek - 1min. Vi fick snabbt röja undan runt henne så hon inte skulle slå sig under anfallet. Hunden behöver få lugn och ro efter anfallet, sover rätt mycket. Man kan också kolla så inte tungan blivit skadad.

Var in på Fass Vet. och letade efter medicinen hon hade då, men kände inte igen någon alls. Då när vi fick vår medicin sa de att det var en "vanlig människomedicin" hon fått)

Ja du Fenja, det är så jäkl.....a tråkigt när våra djur blir sjuka. Men om hon nu har epilepsi kan vi hoppas på att det blir den lindrigare varianten? ! som Azola hade, hon levde ett mycket bra liv med detta i alla fall. Kram på er alla där hemma! Det går säkert bra! trostar.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon