Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hund med epilepsi
          Fenja
          Inlägg 25-11-2007, 12:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag misstänker att vår senaste vovva en 3-årig labrador har haft två små anfall av epilepsi. Jag ska ringa vetrinären direkt i morgon, givetvis. Har någon erfarenhet av att leva med hund som har epilepsi, berätta gärna lite så jag får mera kött på benen.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          huskatt
          Inlägg 28-11-2007, 08:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 12 737

Min hund Rune (lhasa apso 7år) fick sitt första anfall för ett år sen.Trillade ner från soffan o blev stel i ca 3min.Inga ryckningar då,såg död ut.Det var hemskt,så jag åkte till vet o tog blodprover.Men dom visade inget?!Han blir "normal direkt efter anfallet.
          Vet sa att hundar kunde få "små anfall då o då,men att det inte var så farligt för dom.
          Det gick några mån,sen fick han ett anfall till-kramp i bakbenen o ögonen stirrade.Åkte till en annan vet o tog blodprov-men det visade inget då heller.Fick i varje fall Stesolid att föra in i baken,ifall inte anfallet gick över på några minuter.Vet sa "att hunden ska helst ta hand om det själv o man ska inte ge medicin i onödan.Man får ta det lugnt o hålla i dom o prata lugnande.Det kommer små anfall med några mån mellanrum.Min hund tål inte att stressa för mycket,har jag kommit på o inte för långa promenader.
          Min uppfödare hade ingen annan i den kullen med såna problem.
          Hoppas du får en bra vet att prata med o att vovven mår så bra den kan. tummenupp.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon