Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hej ni som skyddar och zonknäcker, När börjar ni svepa in era ömtåliga?
          kompostjord
          Inlägg 25-11-2007, 11:06
          Länk hit: #1

Gäster

Hej
          Jag undrar när ni brukar svepa in era ömtåliga växter i allehanda skydd?

Jag har det mest känsliga i en kallbänk för att undvika den mesta höstblötan

Täcker Agapanthusen runt den 2a-3e advent.

Har haft små "Indian tipis" av slanor runt känsligare träd, dessa fick en filt eller matta runt sig runt Nyår då det brukar bli nån riktig köldknäpp

Jag resonerar som så här.
          Låt växterna få känna på att nu är det vinter, så att de mognar ordentligt.
          Täck för den värsta snålblåsten och plötsliga soldagar med dragit Indian tipi.
          Nu är jag ingen palm eller olivodlare ,det skulle vara kul att höra hur ni resonerar.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kompostjord
          Inlägg 30-11-2007, 21:53
          Länk hit: #2

Gäster

Kul Lappa:-)

Var ute och inspekterade en Magnolia i dag, och tänk, den har mognat nu och lär väl släppa sina blad snart, kul att se att de mognat fast det inte är höst, tydligen mognar de i Nov och Dec. I allafall enligt mina erfarenheter.

Redigerat av kompostjord: 30-11-2007, 21:53

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon