Tack snälla ni för alla goda råd. Har i dag besökt två blomsteraffärer, varav den ena haft mig som kund i 20 år, men på ingen av dessa ställen fanns de "hållare" som skulle behövas. Var nära att ge upp men tror att jag kommit på lösningen.
En ordentlig bit oasis bör kunna ge så pass mycket stadga att buketten kan stå. Min vän, som snarare var en av min dotters bästa vänner, en ung kvinna, tyckte mycket om naturen och de två gick ofta tillsammans i skogen. Bland blommorna /ej bestämt vilka sorter/ tänker jag ev sticka in blåbärsris som jag själv tycker är väldigt vackert. Ev kanske klä oasisen med lite lav eller mossa och utgå ifrån det. Kanske det finns några vackra nyponkvistar som kan tas med också och i så fall kommer jag att använda "höstfärgade" blommor. Det känns fantastiskt fint att få göra buketten själv. Även om den inte blir så tjusig och perfekt som de från blomsteraffären så kommer den att bli gjord med mycket kärlek och omsorg.
Jag visste inte att det fanns några "måsten" med när det gäller kransbindning, intressant och jag tackar för upplysningen. Ett stort tack till er alla som har brytt sig om att hjälpa till, det känns fint att ni vill dela med er av ert kunnande, ovärderligt. I morgon skall jag sätta mig ner och skissa lite så att jag har en mall att gå efter när jag börjar med det bitterljuva arbetet med att sätta ihop en vacker och värdig bukett. Krelan
|