Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Då var man här igen..., Skurken jag....
          Annica J
          Inlägg 04-12-2007, 13:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 13 211

Då var det dags igen för mina gnällinlägg.

Varit igång och lite jävlar annamma idag tills nyss, då tog batteriet slut. Min mamma ringde mig ang. följa med henne och ordna hennes kamera i en butik. jag svarade snäll och trevligt nej jag kan ej då jag har ärenden (lovade) att uträtta. Hm, det skulle man ju inte sagt och jag mår nu bottendåligt igen. Jag VET jag skall slå bort det men klarar det bara inte. Jag känner mig jättehemsk och elak som "vägrade" ställa upp. ranting.gif devil.gif
          Tanken är ju att jag skall ställa upp oavbrutet så fort det skall behövas. Ungefär att man skall få kommandot hoppa och jag skall fråga hur högt.
          Suck!

Nu skall jag i alla fall iväg och ordna mina lovade ärenden och sedan så fort det är klart släppa allt för att komma springande.
          (Kommer dock ej hjälpa då hon skulle vara borta(bara för att straffa)). rtfm.gif
          nono.gif
          Bara lilla jag sick.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 04-12-2007, 17:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Hade samma erfarenhet av min "mamma". Hon ringde bara för att be om en tjänst, tala om hur synd det var om henne och hur dyrt allting är för henne. Inte en enda gång att hon frågade om jag behövde hjälp, hur jag mådde eller hur det var med min ekonomi.
          För fyra år sedan drabbades jag av utbrändhet och diskbråck. Hon brydde sig inte som vanligt, utan jag skulle som nyoppererad passa upp på henne. Det slutade med att jag sa till henne att hon är välkommen att höra av sig den dag hon funderar på hur jag mår och lever.

Till en början kändes det jobbigt när mina syskon ringde och frågade om jag inte kunde höra av mig, för "mamma" kunde inte förstå varför jag var så arg och besviken på henne. Nu har det som sagt gått 4 år och hon har fortfarande inte ringt eller hört av sig. Uppenbarligen var jag inte så intressant i alla fall.

Efter ett par månader började livet bli mycket enklare. Jag märkte själv att jag slutade titta på nummerupplysaren innan jag svarde, jag blev mycke gladare och kunde för första gången i mitt liv göra vad jag ville, utan att ha dåligt samvete för att man hade ett bra liv.

Det var en viljornas kamp som du förstår, men skulle jag överleva och komma igen, var detta ett måste.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 07:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon