Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Julgodis
          Rossi
          Inlägg 28-11-2007, 17:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Vi tänkte ge bort kakburkar med hemmagjort julgodis till ett par stycken i år. Har ni några lätta goda recept på julgodis som ni vill dela med er av? Jag ser fram emot massor av bra tips!

Redigerat av Rossi: 28-11-2007, 18:03

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kantarell
          Inlägg 07-12-2007, 15:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 3 392

Jag gör en variant av Ulricas kulor men använder ca hälften riven mandelmassa och hälften finhackade/mixade fikon (utan skaft), blandat med lite apelsinjuice till lagom konsistens. Denna kladdiga massa rullas till bollar (ett tips till rullningen är att ha lite vatten på händerna som när man rullar köttbullar) och doppas sedan i mörk choklad. Muuums!

PS Jag har nyligen fått höra av barnmorskan att jag gissningsvis kommer gå upp ca 6-7kg till innan "det är dags". Frågan är om hon räknade med julen eller inte... whistling.gif Nejdå, jag SKA vara någorlunda disciplinerad! DS

För min del kanske årets första julgodistillverkning blir av i helgen.
          Lycka till med era praliner!

--------------------
          PS. om du vet namnet på suckulenten i min signaturbild, skicka gärna ett meddelande med det. Det finns en till bild på den på min hemsida DS.
          hemsida: www.hsprodukter.se/mona (sidan innehåller en del av mina växter men även målningar mm)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 00:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon