Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Murgröna, Murgröna spinnkvalste?..
          Sol_blomman
          Inlägg 07-12-2007, 17:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 13 232

Hej på er alla!
          Jag hade i somras en murgröna i kruka som var precis nyköpt. Jag vattnade den 1 gång i veckan, den fick stå i ett fönster där det var

ganska soligt, sen för 2 månader sen såg jag att den hade fått som spindel nät överallt på sig. Bladen tappade den och det fanns

många blad som blev fort torra och som föll av. Jag började duscha den med kallt vatten på bladen 1 gång i veckan i 3 veckor, men

det blev inte bättre den blev mer som spindelnät och bladen var kladiga av nåt som började redan i somras och sen blev det värre,

bladen vissnade och torkade väldigt snabbt och den dog sen. Jag förstod att den inte kunde växa mer. Jag undrar vad var det för nåt

spindelnätet som jag tyckte det såg ut som? och bladen blev kladiga det började bildas nån växa på dem, vad var det för nåt? Hur

sköter man en murgröna? Har någon några tips? Jag tyckte det var jättesvårt att sköta den. Hur vattnar man den egentligen på fat

eller direkt på jorden? Det kanske inte spelar någon roll hur man vattnar, jag vattnade på jorden hela tiden. Vänliga hälsningar

Sol_blomman

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Boxer
          Inlägg 07-12-2007, 19:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Här kan du läsa mer om murgröna.

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 01:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon