Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad gillar era yngre barn i trädgården?
          Nutten
          Inlägg 05-12-2007, 15:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 849
          Medlem nr: 1 090

Ja som rubriken lyder, vad uppskattar era yngre (3-9 år) barn i trädgården? Jag vet vad jag själv uppskattade som liten, men frågan är hur det är nuförtiden?

På min lista:
          -klätterträd
          -odla eget (rabarber, smultron, solrosor mm)
          -koja
          -vatten i t ex ett fågelbad eller en tunna
          -någon liten yta att leka med leksaksdjur eller annat
          -tillgång till lammöron eller andra spännande prydnadsväxter att röra vid
          -gunga eller dylikt

--------------------
          Hortikulturella hälsningar,
          Elisabeth

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Jan Lindgren
          Inlägg 11-12-2007, 16:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Barn bör lära sig hantera djur. De flesta barn älskar att mata djuren och om möjligt kela med dem. Frågan är då vilka djur som är lämliga. Eftersom jag har en del erfarenhet så tänkte jag lista några.
          Kanin: går att ha ute året runt, lätt att mata, finns i olika storlekar
          Marsvin: trevliga att kela med, får lätt ringorm, Måste vara inne vintertid
          Höna: lättskött, behöver ett hus med plusgrader på vintern, äter allt, ger ägg ( vårt minsta barn vägrade äta våra egna ägg eftersom han sett att det fanns kycklingar i dem), skaffa en storvuxen ras gärna stor kochin de är lugnare och lättare att hantera.
          Anka: lättskött, köldtålig, ger ägg, lite stirriga, finns många raser, har du grannar så skaffa inte mignonankor honorna är mycket högljudda, löpankor brukar charma alla, smaragdankor är små och ruvar bra.
          Myskanka: lugn , blir lätt tam, hittar mycket mat i trädgården, gillar sniglar, äter en del trädgårdsväxter, säker ruvare, behöver plusgrader på vintern
          Minigris: lättskött, kan bitas, luktar lite, bökar, alltför intelligent
          Get: lättskött, rymningsexpert ( den vi hade stod varje morgon på trappan och väntade på oss), måste registreras och ha öronmärke
          Lamadjur: lättskött, snälla, pålitliga ( kan släppa in småbarn i hägnet utan att det händer något), behöver utrymme och högt stängsel, lätta att ta med när man är ute och går, bär packningen vid skogspromenader, våra lamor kan ledas av småbarn skulle barnen tappa taget så stannar de kvar.
          Det var några förslag. Det finns många fler man kan tänka sig lite beroende på intresse och utrymme. Man ska aldrig vänta sig att barnen kan ta eget ansvar för ett djur. Det är alltid de vuxna som får räkna med att sköta djuret med hjälp av barnen
          MVH
          Jan Lindgren

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon