CITAT (Bee @ 11-12-2007, 10:18)

Inga, det är bra att ni kollar er! Sa du inte att du hade ett barnbarn med Typ1? Hur ser det ut bakåt i släkten? Dricker ni mer vatten nuförtiden? Ständigt törstiga? Har ni minskat i vikt av ingen anledning alls? Springer på toa oftare än vanligt? - Då är det hög tid för läkarbesök. Vänta inte. Och ta det lugnt med julgodiset.
En kusin och min farfar hade typ1 annars vet jag inte flera.
Vi dricker inte mer än vanligt.
Har inte minskat i vikt.
Springer på toa har jag gjort i flera år men det har mera hört till åldern enl. min läkare. Men vi har då inte pratar om någon misstänkt diabetes för det har inte varit aktuellt efter div. provtagningar de nämnsta åren. Inte gubben heller.
Men jag ska kontakta läkare för kontroll.
Mina värden har pendlat mellan 5 - 10 högst på morgonen (idag 13,5 kl. 8,00 och 5,0 kl. 17,00) men mest omkring 8 varje dag.
Nog är det lite relaterat till mat idag åt jag som vanligt på frukosten, 1,5 tim.promenad med Nemo, på lunchen köpt köttsoppa och en hård brödskiva, inget eftermiddagsfika för vi var till VET. med Nemo. När vi kom hem så låg jag då på 5,0. Ska ta lite senare nu och se vad det blev efter kvällsmaten. Har skrivit upp nästan allt som jag ska ta med mig vid läkarbesöket.
Gubbens värden ligger på ca 7 - 8 runt kl. 17,00 morgonen vet jag ej för han vill inte ta prover då tyvärr, han sköter också sina matvanor själv eftersom han äter ute på lunchen. Han hatar grönsaker tyvärr.
Tack till alla er för era tips och råd. Kommer att bli jobbigt att ändra sina matvanor men det är ju ett måste om det skulle visa sig att jag och sambon har TYP2 för det gäller även honom tyvärr.