CITAT (Sylvia @ 26-01-2004, 17:24)
CITAT (Katti med torpet @ 09-01-2004, 12:04)
Måste bara inflika;
På Älvsjömässan i våras var det någon som hade helt underbara djur (älgar, hästar, getter, trollsländor osv) uppstälda till försäljning vi entrén. De fanns i alla storlekar från några decimeter till full size.
Ja just ja, de var flätade i pil tror jag, fanns både helt täta och mer glesflätade.
Priset var faktiskt högst överkommligt. Själva tillverkningen skedde i Polen men det var en svensk återförsäljare.
Jag tänker mig ett rådjurspar (eller varför inte hjortar) stående vid trädet, en betar och en tittar mot bordet.
Det skulle vara så snyggt, se alldeles lagom naturtroget ut men ändå med en konstnärlig tuch och ge lite vingar till fantasin.
Jag har t o m fotograferat dom där djuren!! Tranan var fin, liksom vargarna!! Älgar i naturlig storlek, de'du! Letade efter bilderna men har inte hittat dom ännu...
Och jag har faktiskt sparat deras broshyr med adress och allt! (även om jag i skrivande stund inte har direkt björnkoll på var den är)
Tror att jag lyckades tigga några av deras bilder också, de hade ju fotostatkopior på en del.
När vi börjar få ordning på torpet så måste jag bara skaffa några av deras små rådjur...
Odlar i kall zon 3.