Men... är det BARA jag som får svettningar och frossa av denna klichéartade persontyp som visas i så många trädgårdsprogram?

Vad jag menar? Jo! De flesta trädgårdsintresserade jag känner är "vanliga" människor som går omkring i jeans och tröja eller shorts och linne (till vardags jobbklädda utifrån arbetets typ - för mig gäller kontors-prydligt). Om man tittar på till exempel engelska trädgårdsprogram verkar de se ut som folk gör mest. I konstigt många svenska trädgårdsprogram hasar man runt i hemvävt, hucklen, handgjorda konstiga medeltidsskor (eller vad det nu är), klänningar och/eller förkläden som ser fyra nummer för stora ut och som Raskens Ida möjligen kunnat tycka var "normal" klädsel. Här och där i gräset står rostiga bildelar som är såååå snygga och alla krukor är fulla med mögel som är såååå snyggt. Trädgårdsmöblerna har man köpt på auktion - en rutten trästol med flagande färg för 900:- på auktion som är såååå genuin och fiiiin

" . Sedan går man runt och kramar stenar, äter morötter och dricker mynta-te medans gubben (med runda glasögon) gräver i potatisåkern.
Nu tog jag i ordentligt, men var är alla "vanliga" människor?
Ursäkta i förväg..
Kakaduan