CITAT (Ingrid på Västkusten @ 27-01-2004, 20:40)
Det finns speciell tomatnäring om man vill mojsa med det, det är alltså en PK-näring d v s int emkt kväve i den. Jag tycekr en sådan gödning är användart till mkt i krukväxtväg med -> men visst det går bra med hönsgödselvatten i starten på säsongen åsså låte rman dem vara sedan. Hönsgödselvatten är mkt 'N' d v s kväve så det egr tillväxten i starten å säsongen ch sedan inte mera.
Fem av varje sort? Men NALLE då! Skall man testa så skall det vara MYCKET! Blanda tidiga och sena sorter så har Du jämt tomater :-))
Hä,sar ingrid
Nu börjar det ta sig, som han sa när skithuset brann...
Finns det jämtländska tomater??? "så har Du jämt tomater :-))"
Det börjar bli knepigt nu...
Ingrid: du menar på fullt allvar att jag skall köpa på mig ?? 10 sorter... Så jag får gå med svansen mellan benen HELA sommaren och skämmas?????
Jag FÖRSTÅR att det finns tidiga , inte så tidiga och sena : SAMT mina som aldrig mognar... Men tidsberäkningen????
Måste åka in till den stora stada och göra en raid på biblioteket. Såg att det fanns speciella böcker om bara TOMATER.... (http://www.tomatklubben.se/ ) hujena mig , tänk att det kan bli till flera böcker.
När jag har läst på måste jag beställa ... vad var det du nu rekomenderade:
Yantarnyi Green Grape Gardeners Delight och Sungold .????
HÄRLIGT att det finns folk med gröna fingrar som vill dela med er till oss som mest är gröna av avund.

(fast här blir man tomat-röd av rodnad)