Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> virus via kvällstidningar, liten varning bara
          snuffe
          Inlägg 14-12-2007, 16:14
          Länk hit: #1

Gäster

Häromdagen fick jag ett mail från en vännina med en länk till artikel i en kvällstidning. Jag öppnade länken i går varpå datorn hängde sig direkt. Som tur är hade jag kvalificerad IT-hjälp nära, så det gick att starta om datorn.
          Jag uppdaterade virusskyddet och scannade hela datorn. 5 filer med virus hittades. De hade kommit in precis när jag öppnat länken.
          Det finns allt skäl att tänka sig för när man klickar på länkar.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Netha
          Inlägg 14-12-2007, 18:31
          Länk hit: #2

Gäster

CITAT (snuffe @ 14-12-2007, 16:14) *
          Häromdagen fick jag ett mail från en vännina med en länk till artikel i en kvällstidning. Jag öppnade länken i går varpå datorn hängde sig direkt. Som tur är hade jag kvalificerad IT-hjälp nära, så det gick att starta om datorn.
          Jag uppdaterade virusskyddet och scannade hela datorn. 5 filer med virus hittades. De hade kommit in precis när jag öppnat länken.
          Det finns allt skäl att tänka sig för när man klickar på länkar.

Kan du kanske också berätta vad det var för kvällstidning och vilken artikel.
          Var det en Svensk tidning?

Jag vågar nästan garantera att man inte får virus om man läser artiklar i vare sig Expressen el Aftonbladet. Inte heller någon annan svensk tidning.
          I annat fall skulle hundratusentals datorer dagligen smittas.
          Nej, jag tror inte på sånt, eftersom jag läser bägge plus några till varje dag och aldrig har råkat ut för något.

Det faller ju på sin egen orimlighet att en tidning skulle smitta datorer... den skulle snabbt tappa sina läsare och vad jag vet så är bägge flitigt besökta.

Förresten, du som hade kvalificerad IT-hjälp nära ... visst anmälde den kvalificerade till tidningen att de "smittar" och vad fick ni för svar?

Det måste vara något unikt du drabbades av eftersom inget stått el hörts i någon media ang viruset.
          Annars brukar de ju snabbt varnas om något dylikt händer.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 10:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon